♔The Keciks♔™


ENTRY ABOUT LINKS FCBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW

Kemunculan Si Uda !
Bintang - bintang mula memenuhi ruang angkasa . Menjadi peneman sang bulan . Menjadi cahaya daripada sinar matahari . Begitu juga pada si dara ini , tangisan sering menghantui dirinya . Sejarah lama dan kenangan pahitnya sering menganggu nya hampir setiap malam .

              Namun si uda pula , sering dihantui dengan pelbagai perangai kaum wanita . Dia hampir pasrah . Dia hampir benci terhadap kaum ini . Namun dalam masa yang sama , rupanya ada sinar yang mula menerangi si uda dan si dara .

              Pada zaman moden , semestinya pelbagai cara mengenali orang asing termasuk rakan-rakan tersendiri . Si uda telah sengaja menjadi rakan kepada si dara . Si dara hanya menerima si uda sebagai rakan sosialnya .

Masa mula berlalu ,

             Si uda makin mula rajin melayani kerenah si dara . Si dara juga sebegitunya . Alangkah indahnya mereka berdua ? Si uda ini seorang yang memahami , ambil berat dan sangat manja . Tapi si uda sering menyakat si dara . Si dara amat geram terhadap kelakuannya .

Dalam masa yang sama , mereka menjadi sahabat yang sangat akrab . Kebanyakannya minat mereka banyak yang sama :) Sekiannnn .. 


Assalammualaikumm .........

*Kehadiran seseorang itu dapat mengubah segala kehidupan kita .

Kisah benar tapi saya jadikan sekadar pengajaran melalui penulisan saya :)

 

 

0 comment[s] | back to top